PostNord kehittämään pakettitoimitusten asiakaskokemusta yhdessä ParcelSean kanssa

Alati kasvava pakettien määrä on asettanut jakelun aivan uudenlaisen haasteen eteen koko maailmassa. Kasvanut kysyntä on luonnollisesti aina hyvästä, mutta samalla myös palvelutason pitää pysyä korkeana. Tämä nostaa asiakaskokemuksen merkityksen entistä suurempaan arvoon, niin kotitalous- kuin yrityspuolellakin.

ParcelSea on vastannut pakettitoimitusten viimeisen kilometrin haasteeseen kehittämällä älypostilaatikon. Sen avulla pakettien ja päivittäistavaralähetysten vastaanottamiseen on mahdollista henkilökohtaisesti ja turvallisesti myös ilman vastaanottajan läsnäoloa. ParcelSea-älypostilaatikon avulla sekä paketit että ruokakuljetukset voidaan toimittaa perille pientaloihin joustavasti ilman, että kylmä-/lämpöketjut vaarantuvat.

”Melkein jokainen kuluttaja on joskus kokenut turhautumista logistiikka-alaa kohtaan ja täysin oikeutetusti. Tämä on asiakaskokemuksen asettama haaste, johon meidän tulee vastata. Asenteet eivät muutu yhdessä yössä, mutta ParcelSea-älypostilaatikko on yksi esimerkki siitä, miten paketin vastaanotosta voidaan tehdä kuluttajalle entistä joustavampaa sekä miellyttävämpää. Asiakasta varten me täällä olemme, ihan joka päivä”, sanoo Business Development & Innovation Lead Sonja Venho PostNordilta.

”Oli hienoa havaita, miten jo ensi keskusteluissa PostNordin kanssa asiakaskokemus ja sen tärkeys korostui melkein joka lauseessa. Logistiikka-ala ja sen maailmanlaajuinen infra on sangen monimutkainen kokonaisuus, ja on täysin ymmärrettävää, etteivät kaikki muutokset tapahdu päivässä. Toimituksen vastaanottamisen helppous on kuitenkin yksi olennaisimmista asiakaskokemuksen määrittäjistä. ParcelSean ajatuksena on mahdollistaa toimitus kotiovelle, ilman että vastaanottajan tarvitsee itse olla edes paikalla”, kertoo CSO Petteri Heiman ParcelSealta.

ParcelSea on viimeisen mailin logistiikan optimointiin keskittynyt teknologiyhtiö, jonka kehittämä henkilökohtainen ParcelSea-älypostilaatikko mahdollistaa pakettien sekä päivittäistavaralähetysten vastaanottamiseen kotitalouksille ilman vastaanottajan läsnäoloa. Yhtiön kehittämän tuotteen avulla onnistuu paitsi pakettien myös ruokakuljetusten joustava toimittaminen ilman, että kylmä-/lämpöketjut vaarantuvat. parcelsea.fi