Ohita navigointi ja haku
Verkkopalvelumme ei tue enää Internet Exploreria. Käytä sen sijaan Chrome, Edge, Firefox tai vastaavaa selainta nopeamman ja sujuvamman käytön varmistamiseksi. Öppna i Microsoft Edge

PostNordin ja Koripalloliiton mittava yhteistyö laajenee, PostNord mukaan 3x3 SM-kiertueelle

Susijengin ja Susiladiesin pääyhteistyökumppanina toimiva PostNord on jatkossa olympialaji 3x3-koripallon SM-kiertueen yhteistyökumppani. PostNord on merkittävä toimija We deliver -rahastossa, jonka avulla autetaan vähävaraisten perheiden pysymistä koripalloharrastuksessa.

Vuodesta 2016 alkanut yhteistyö Koripalloliiton kanssa syvenee entisestään, kun Pohjoismaiden johtavaan logistiikkakonserniin kuuluva PostNord Oy on tulevana kesänä pelattavan 3x3-koriksen SM-kiertueen yhteistyökumppani.

- On kerrassaan upeaa, että jatkossa PostNord on mukana myös 3x3-koriksessa. Yhteinen kumppanimatkamme on kestänyt jo vuosia sekä vahvistunut vuosi vuodelta. Kun molempien arvot ovat yhtenäisiä, oli yhteistyötä helppo laajentaa entisestään, Koripalloliiton yhteyspäällikkö ja 3x3 projektipäällikkö Jussi Laurila avaa.

-Meillä on tullut Koripalloliiton kanssa tavaksi laajentaa yhteistyötämme uusille areenoille aina silloin, kun olemme oivaltaneet keinoja tehdä se diversiteetin ja yritysvastuun viitoittamana. Yhteistyömme alkoi Susijengistä, ja vuosien varrella olemme laajentaneet ensin naisurheilun tukemiseen (Susiladies) ja sitten vähävaraisten perheiden lasten harrastusmahdollisuuksien tukemiseen (We deliver -rahasto). 3x3-koriksen myötä olemme nyt mukana tukemassa myös harvaan asuttujen alueiden lasten ja nuorten harrastusmahdollisuuksia, PostNordin viestintäjohtaja Katja Luotola sanoo.

- Väestöennusteeseen peilaavat lisenssiennusteemme kertovat siitä, että tulevaisuudessa on yhä vaikeampaa saada pienemmillä paikkakunnilla joukkueita kasaan, kun ikäluokissa harrastajamäärät voivat jäädä vähäisiksi. On hienoa, että PostNord lähti ennakkoluulottomasti mukaan 3x3-kumppaniksimme. Uskon, että yhdessä pystymme pitämään 3x3:n avulla myös ne nuoret lajin parissa niillä alueilla, joissa voi olla tulevaisuudessa haastavaa saada täysiä ikäluokkajoukkueita kasaan, Laurila näkee.

Tulevana kesänä 3x3:n Suomen mestaruuksista pelataan jo kuudennen kerran.

Customer service