PostNord on verkkokaupan luottokumppani Pohjoismaissa

Etsitkö logistiikkakumppania, joka hallitsee Pohjoismaat ja tukee sinua verkkokauppasi laajentamisessa naapurimaihin? PostNordille Ruotsi, Tanska ja Norja ovat kotikenttää, ja tarjoamme kattavan palveluvalikoiman koko Pohjolassa.

Pohjoismaat ovat houkutteleva markkina suomalaisille verkkokaupoille, sillä verkossa shoppailu on naapurimaiden kuluttajille suomalaisia tutumpaa. Ruotsalaiset ovat kuuluneet jo pitkään Euroopan aktiivisimpiin verkkokauppashoppailijoihin, ja myös Tanskassa nettiostosten tekeminen on Suomea yleisempää.

PostNordin E-commerce in Europe 2021 -tutkimusraportin mukaan lähes 80 prosenttia ruotsalaisista on ostanut verkosta viimeisen kuukauden aikana, kun Suomessa vastaava luku on alle 60 prosenttia. Ruotsin pakettimarkkinoiden johtavana toimijana autamme sinua ottamaan länsinaapurin haltuun.

Vaativa verkkokauppashoppailija valitsee PostNordin

Toimitusvaihtoehdoissa kuluttajalle tärkeintä on valikoiman laajuus. PostNordin pohjoismainen noutopisteverkosto käsittää yli 13 500 palvelupistettä ja pakettiautomaattia, joista noin 3 800 sijaitsee Ruotsissa ja 5 200 Tanskassa. Verkoston kruununjalokivi ovat PostNordin omat pakettiautomaatit, joiden kokonaismäärän aiomme kasvattaa 12 500 automaattiin vuoden 2022 aikana.

Vaikka suomalaiset noutavat pakettinsa mieluiten automaateista, tutkimusten mukaan kotitoimitukset pitävät edelleen pintansa niin Ruotsissa kuin Tanskassa. Kotiinkuljetuksen valitsevalle ruotsalaiskuluttajalle tarjoamme joustavan ja nykyaikaisen toimituskokemuksen, jossa kuljettajan saapumisaika tarkentuu toimituksen lähestyessä ja paketin kulkua pääsee seuraamaan reaaliaikaisesti puhelimen näytöltä. Lisäjoustoa tuo mahdollisuus valita toimitus päivä- tai ilta-aikaan.

Kuluttaja voi seurata lähetystä ja muovata toimituksen juuri itselleen sopivaksi PostNordin mobiilisovelluksessa, joka on käytössä kaikissa Pohjoismaissa. Sen kautta toimitustavan voi esimerkiksi vaihtaa kotoa noutopisteelle. Sovelluksella on Pohjolassa 2,8 miljoonaa tyytyväistä käyttäjää, jotka antoivat sen kautta yli kolme miljoonaa palautetta vuonna 2021. PostNordin noutopistetoimituksille kuluttajat antavat arvosanan 4,7/5 ja kotitoimituksille arvosanan 4,6/5.

Ilmaston ehdoilla

PostNord haluaa olla logistiikka-alan suunnannäyttäjä ilmastopäästöjen vähentämisessä. Tavoitteenamme on tarjota fossiilittomat kuljetuspalvelut kaikkialla Pohjoismaissa vuoteen 2030 mennessä. Sitä ennen aiomme ajaa viimeisen kilometrin päästöttömästi vuoteen 2027 mennessä.

Muutos vaatii valtavia kalustouudistuksia, ja sähköajoneuvokantamme on jo nyt yksi Euroopan suurimmista. Noin 28 prosenttia PostNordin ajoneuvoista toimii tällä hetkellä päästöttömästi sähköllä. Täyden fossiilittomuuden saavuttaaksemme lisäämme jatkuvasti myös uusiutuvien polttoaineiden, kuten biokaasun ja uusiutuvan dieselin, käyttöä, ja niiden osuus kaikesta polttoaineenkulutuksesta on tätä nykyä noin neljännes. Lisäksi toimitamme täysin fossiilittomasti yhä useammassa kaupungissa, kuten Malmössa, Uppsalassa ja Helsingborgissa.

PostNordin asiakkaana käytössäsi on logistiikkavirtojen hallintaa helpottava asiakasportaali, jonka avulla seuraat kätevästi samasta paikasta niin Suomeen kuin Ruotsiin ja Tanskaan toimitettavia lähetyksiä. Asiakasportaaliin on tulossa pian uusi ominaisuus, jonka kautta voit seurata myös toimitustesi ilmastopäästöjä niin kotimaassa kuin muualla Pohjolassa.

This article is available also in English through the language menu above.