Ohita navigointi ja haku
Verkkopalvelumme ei tue enää Internet Exploreria. Käytä sen sijaan Chrome, Edge, Firefox tai vastaavaa selainta nopeamman ja sujuvamman käytön varmistamiseksi. Öppna i Microsoft Edge

Kuluttajat nimesivät jälleen PostNordin vastuullisimmaksi ulkomaiseksi paketti- ja logistiikkabrändiksi Suomessa

Kuluttajien mielissä PostNord näyttäytyy edelleen yhtenä toimialansa vastuullisimmista brändeistä. Tämä selviää vuoden 2023 Sustainable Brand Index -tutkimuksesta, joka mittaa kuluttajien näkemyksiä brändien vastuullisuudesta.

PostNord nousi vuosi sitten toimialansa kolmanneksi vastuullisimmaksi brändiksi heti kotimaisten vaihtoehtojen perään ja säilytti asemansa myös tänä vuonna. PostNord on kuluttajien mielestä vastuullisin ulkomainen paketti- ja logistiikkabrändi Suomessa.

– Olemme iloisia ja ylpeitä siitä, että kuluttajat ovat panneet merkille kunnianhimoiset vastuullisuustavoitteemme ja määrätietoiset tekomme niiden saavuttamiseksi. Tutkimuksen tulokset osoittavat, että olemme oikealla tiellä ja että meidän kannattaa satsata vastuullisuuteen entistä painokkaammin. Tavoitteenamme on edelleen nousta listauksessa ja vahvistaa asemaamme Suomen vastuullisimmiksi koettujen brändien joukossa, PostNordin toimitusjohtaja Johanna Starck toteaa.

PostNordin vastuullisuustyön pohjana ovat ilmastoystävälliset kuljetukset ja toiminta, hyvinvoiva, kehittyvä ja monimuotoinen työyhteisö sekä eettinen toimitusketju. Merkittävin ilmastotavoitteemme on tarjota fossiilittomat kuljetuspalvelut vuoteen 2030 mennessä ja päästötön viimeinen kilometri vuoteen 2027 mennessä. Samalla kun muutamme toimintaamme askel askeleelta päästöttömäksi ja fossiilittomaksi, toimitamme paketit perille hiilineutraalisti ilmastokompensaation avulla. Vähitellen kompensaation tarve kuitenkin vähenee, kun päästöjen määrä pienenee.

Sustainable Brand Index on Euroopan suurin itsenäinen vastuullisuuteen keskittyvä bränditutkimus. Brändien sijoitus tutkimuksessa perustuu kuluttajien arvioon niiden ekologisesta ja sosiaalisesta kestävyydestä. Mittaristo on laadittu YK:n kestävän kehityksen tavoitteiden pohjalta.

Tutkimuksessa on mukana lähes 1 600 brändiä ja 36 toimialaa, ja sitä varten on tehty 80 000 kuluttajahaastattelua kahdeksassa maassa. Brändit eivät voi itse päättää osallistumisestaan tutkimukseen.

Lue lisää vuoden 2023 Sustainable Brand Index -tutkimuksesta täältä.

Lue lisää PostNordin vastuullisuustyöstä täältä.

Oletko kiinnostunut palveluistamme?

Pyydä tarjous