DPDgroup ja PostNord vahvistavat strategista kumppanuuttaan

imagehv55b.png

• Rajat ylittävän verkkokaupan ratkaisut Pohjoismaista ja Pohjoismaihin

• Käytössä 46 000 noutopistettä maailmanlaajuisesti

• Kumppaneiden välillä kuljetetaan vuosittain 10 miljoonaa rajat ylittävää pakettia

Euroopan suurin kansainvälisten pakettien jakeluverkosto DPDgroup ja Pohjoismaiden johtava viestintä- ja logistiikkaratkaisujen toimittaja PostNord vahvistavat strategista kumppanuuttaan pakettien toimittamisessa. Osapuolet ovat alekirjoittaneet uuden yhteistyösopimuksen seuraavien viiden vuoden ajalle.

Kumppanuuden tavoitteena on kehittää edelleen yhtenäistä palvelua Pohjoismaissa ja muualla Euroopassa niin, että sekä kotimaan että rajat ylittävillä toimitusratkaisuilla vastataan yhä paremmin sekä lähettäjien että vastaanottajien tarpeisiin ja odotuksiin.

Kumppanuudessa on kyse jakeluyhteistyöstä, jossa PostNordin lähetykset Tanskasta, Ruotsista, Norjasta ja Suomesta muualle Eurooppaan toimittaa DPDgroup, ja DPDgroupin Eurooppalaisesta verkostosta ​​Pohjoismaihin kuljetettavat paketit toimittaa PostNord. DPDgroupin ja PostNordin yhdessä tarjoama noutopisteverkosto kattaa jopa 46 000 pakettinoutopistettä Euroopassa ja sen ulkopuolella, ja kotiinkuljetuksia tehdään 27 maassa.

Vuonna 2002 aloitettu kumppanuus on kehittynyt vakaasti viimeisen 20 vuoden aikana, ja se perustuu nykyään vankkaan yhteistyöhön, joka yhdistää tiiviisti kummankin osapuolen jakeluverkoston ja mahdollistaa paketeille 1–2 päivän toimitusajan Euroopan suurten kaupunkien välillä. Kumppanuuden ansiosta kummankin yrityksen asiakkaille voidaan tarjota laaja-alaiset kuljetus- ja toimitusratkaisut kaikista Pohjoismaista ja kaikkiin Pohjoismaihin. Kumppanuusverkostossa kulkee vuosittain yli 10 miljoonaa pakettia.

Osapuolten toimitusverkostojen yhdistäminen on avaintekijä verkkokaupan vauhdittamisessa Pohjoismaiden ja muun Euroopan välillä. Uuden yhteistyösopimuksen myötä DPDgroupin kansainvälisiä toimituksia (2Shop delivery) tehdään myös Norjan 1 600 noutopisteelle. Huhtikuusta 2020 lähtien 2Shop delivery -kotitoimitus on näin ollen mahdollista kaikkiin Pohjoismaihin.

Myös pakettien seuranta ja vastaanottajien digitaaliset palvelut toimivat PostNordin ja DPDgroupin yhteistyössä saumattomasti: Pohjoismaalaiset vastaanottajat voivat esimerkiksi käyttää PostNordin seurantaa ja Flex Change -toimintoa myös vastaanottaessaan paketteja muualta Euroopasta, ja vastaavasti eurooppalaiset vastaanottajat voivat käyttää DPD:n Predict-toimintoa myös vastaanottaessaan Pohjoismaista lähetettyjä paketteja.

”PostNord ja DPDgroup ovat tehneet yhteistyötä jo pitkään, ja olen erittäin tyytyväinen, että olemme nyt jatkaneet ja laajentaneet yhteistyösopimustamme. Olemme kiinnostuneita kasvattamaan kansainvälistä liiketoimintaamme kaikilla markkina-alueillamme, joten tämä yhteistyö sopii meille erinomaisesti”, PostNord-konsernin varatoimitusjohtaja Peter Kjaer Jensen toteaa.

”Kumppanuutemme on pitkä ja menestyksekäs. Olemme erittäin kiinnostuneita edelleen kehittämään yhteistyötä ja liiketoimintaa PostNordin kanssa. Kumppanuutemme tarjoaa DPDgroupin asiakkaille saumattoman yhteyden 25 miljoonaan kuluttajaan Pohjoismaissa sekä jakelun 6 800 paikalliselle noutopisteelle”, GeoPostin/DPDgroupin varatoimitusjohtaja Boris Winkelmann sanoo.

DPD:n nimi on näkynyt vuodesta 2015 lähtien Tanskan, Ruotsin, Norjan ja Suomen teillä. DPD-brändi näkyy 170 PostNordin jakeluautossa, mikä heijastaa yhteistyökumppaneiden välistä tiivistä yhteistyötä ja pakettipalveluiden yleiseurooppalaisuutta.

Miten voimme auttaa logistiikassa?

Kysy lisätietoja tai pyydä tarjous