Ohita navigointi ja haku
Verkkopalvelumme ei tue enää Internet Exploreria. Käytä sen sijaan Chrome, Edge, Firefox tai vastaavaa selainta nopeamman ja sujuvamman käytön varmistamiseksi.

PostNord on kuluttajien mielestä Suomen vastuullisin ulkomainen paketti- ja logistiikkabrändi

Kuluttajien mielissä PostNord näyttäytyy yhä vastuullisempana brändinä. Tämä selviää vuoden 2022 Sustainable Brand Index -tutkimuksesta, joka mittaa kuluttajien näkemyksiä brändien vastuullisuudesta. PostNordin kokonaissijoitus parani 12 sijaa vuodentakaisesta, samalla kun valtaosan muista tutkimuksessa mukana olleista paketti- ja logistiikkabrändeistä sijoitus laski.

PostNord nousi toimialansa kolmanneksi vastuullisimmaksi brändiksi heti kotimaisten vaihtoehtojen perään ja on siten kuluttajien mielestä vastuullisin ulkomainen paketti- ja logistiikkabrändi Suomessa. PostNordin kanssa samassa sarjassa kisailivat Posti, Matkahuolto, DB Schenker, DHL ja Bring.

– Olemme äärimmäisen iloisia ja ylpeitä siitä, että kuluttajat ovat panneet merkille kunnianhimoiset vastuullisuustavoitteemme ja määrätietoiset tekomme niiden saavuttamiseksi. Tutkimuksen tulokset osoittavat, että olemme oikealla tiellä ja että meidän kannattaa satsata vastuullisuuteen entistä painokkaammin. Tavoitteenamme on jatkaa nousuamme listauksessa ja vahvistaa asemaamme Suomen vastuullisimmiksi koettujen brändien joukossa, PostNordin toimitusjohtaja Johanna Starck toteaa.

PostNordin vastuullisuustyön pohjana ovat ilmastoystävälliset kuljetukset ja toiminta, hyvinvoiva, kehittyvä ja monimuotoinen työyhteisö sekä eettinen toimitusketju ja yrityskansalaisuus. Merkittävin ilmastotavoitteemme on tarjota fossiilittomat kuljetuspalvelut vuoteen 2030 mennessä ja päästötön viimeinen kilometri vuoteen 2027 mennessä.

Ruotsissa kuluttajat valitsivat PostNordin toimialansa kaikkein vastuullisimmaksi brändiksi Sustainable Brand Indexin paikallisessa tutkimuksessa jo kolmatta vuotta peräkkäin. PostNordin vastuullisuustavoitteet Ruotsissa ovat yhteneväiset Suomen kanssa.

Sustainable Brand Index on Euroopan suurin itsenäinen vastuullisuuteen keskittyvä bränditutkimus. Brändien sijoitus tutkimuksessa perustuu kuluttajien arvioon niiden ekologisesta ja sosiaalisesta kestävyydestä. Mittaristo on laadittu YK:n kestävän kehityksen tavoitteiden pohjalta.

Tutkimuksessa on mukana yli 1 500 brändiä ja 35 toimialaa, ja sitä varten on tehty yli 70 000 kuluttajahaastattelua ympäri Euroopan. Brändit eivät voi itse päättää osallistumisestaan tutkimukseen.

Lue lisää vuoden 2022 Sustainable Brand Index -tutkimuksesta täältä.

Oletko kiinnostunut palveluistamme?

Pyydä tarjous

Kundservice