PostNord tekee vastuullisuusteot näkyviksi Planet Company -yhteisön kautta

Suomalaistaustainen ja nopeasti kansainvälistyvä Planet Company pyrkii kohti kestävämpää maailmaa tarjoamalla alustan, jonka kautta organisaatiot voivat jakaa kestävää kehitystä edistävät tekonsa muille. Jokainen teko arvioidaan riippumattomien asiantuntijoiden toimesta. PostNord on mukana Planet Company -yhteisössä lisätäkseen vaikuttavien vastuullisuustekojen määrää niin omassa kuin muiden organisaatioiden toiminnassa.

Vastuullisuus on keskeisessä roolissa PostNordin strategiassa, mikä näkyy pyrkimyksenä kohti ilmastoystävällisiä kuljetuksia ja toimintaa, hyvinvoivaa, kehittyvää ja monimuotoista työyhteisöä sekä eettistä toimitusketjua ja yrityskansalaisuutta. Näiden tavoitteiden eteen tehdään päivittäin pieniä ja suuria tekoja, joista osa on rekisteröity Planet Company -yhteisöön.

Planet Companyn verkostoon kuuluu tuhansia kestävän kehityksen asiantuntijoita, jotka arvioivat vastuullisuustekojen vaikuttavuuden laatua ja laajuutta. Myös kaikki PostNordin teot on asetettu näiden riippumattomien asiantuntijoiden arvioitavaksi. Planet Companyn tavoitteena on, että vastuullisuusteot tulevat alustan kautta paremmin yleiseen tietoon, leviävät ja saavat aikaan muutosta kohti kestävämpää maailmaa.

Yksi PostNordin Planet Company -yhteisöön rekisteröimistä teoista on puhtaasti sähkökäyttöisillä jakeluautoilla pyörivän cityhubin perustaminen Pasilan Tripla-kauppakeskukseen. Cityhubista jaetaan kaikki Helsingin kantakaupungin ja sen ympäristön paketit, mikä vähentää hiilidioksidipäästöjä 100 000 kilogrammaa vuodessa. Puhtaan sähköenergian käytön lisäksi Triplasta ajettavat reitit on huolella optimoitu.

PostNordin merkittävin vastuullisuustavoite on tarjota täysin fossiilittomat logistiikkapalvelut vuoteen 2030 mennessä. Sen saavuttaminen edellyttää muun muassa uusiutuvien polttoaineiden ja sähkön käyttöön siirtymistä, pakkauskokojen pienentämistä, pakkausmateriaalien kierrättämistä, toimitusketjujen tehostamista sekä kuljetusreittien optimointia. Sähköllä kulkevat ja lähellä vastaanottajia operoivat jakeluautot ovat yksi askel kohti tämän tavoitteen saavuttamista.

Tutustu Pasilan Triplan cityhubiin ja PostNordin muihin vastuullisuustekoihin Planet Company -yhteisössä.

Oletko kiinnostunut palveluistamme?

Pyydä tarjous