Verkkokaupan joulusesonki

PostNord käsitteli ennätysmäärän paketteja viime viikolla: 9,1 miljoonaa pakettia Pohjoismaissa

Black Week käynnisti viime viikolla joulusesongin toden teolla. Verkkokaupan sesongista on ennustettu ennätysvilkasta, ja PostNord käsittelikin viikon aikana 31 prosenttia enemmän paketteja kuin vuosi sitten. Yhteensä paketteja käsiteltiin Pohjoismaissa yli 9,1 miljoonaa.

Black Friday -ostospäivä edullisine hintoineen ja erikoistarjouksineen on lyönyt läpi kaikissa Pohjoismaissa ja laajentunut viimeistään koronapandemian myötä verkkokaupoissa koko viikon mittaiseksi.

- Edulliset hinnat houkuttelevat ihmiset ostoksille, ja tänä vuonna vaikuttaisi siltä, että yhä useampi on klikannut läheisilleen jolululahjoja verkkokaupoista Black Weekin aikana. PostNord toimittaa suuren osan pohjoismaalaisten verkkokauppaostoksista, ja olemme ylpeitä siitä, että voimme tehdä joulun lähetymisestä ihmisellä helpompaa, PostNordin konsernijohtaja Annemarie Gardshol sanoo.

Black Weekin aikana (23.–29. marraskuuta 2020) PostNord käsitteli Pohjoismaissa yli 9,1 miljoonaa pakettia, mikä on yli 31 prosenttia enemmän kuin vuosi sitten. Silloin paketteja käsiteltiin hieman yli 6,9 miljoonaa.

PostNordin pakettimäärät olivat Black Weekin aikana ennätykselliset kaikissa Pohjoismaissa. Suomessa paketteja käsiteltiin huimat 70 prosenttia enemmän kuin viime vuonna, Tanskassa 38 prosenttia enemmän ja Ruotsissa sekä Norjassa 26 prosenttia enemmän.

Erityisesti kotiin toimitettavien pakettien määrä kasvoi Suomessa huimasti: kasvua viime vuoteen oli Black Weekin aikana jopa 170 prosenttia. Kotitoimitusten määrä on ollut selvästi tavallista korkeammalla kevään liikkumisrajoituksista saakka. Ruotsissa ja Tanskassa rikottiin tämän viikon maanantain ja tiistain välisenä yönä kaikkein aikojen ennätykset, kun vuorokauden aikana paketteja käsiteltiin Ruotsissa jopa 1,3 miljoonaa ja Tanskassa yli 0,7 miljoonaa. Myös Norjassa tehtiin ennätys viime viikon aikana: PostNord ylitti Norjassa miljoonan paketin viikkokohtaisen rajan.

- Olemme valmistautuneet intensiivisiin sesonkiviikkoihin huolellisesti. Ennätykselliset pakettimäärät eivät tulleet meille yllätyksenä, vaikka ennusteiden tekeminen onkin koronapandemian aikana ollut tavallista vaikeampaa. Huolellisilla valmisteluilla, hyvällä yhteistyöllä asiakkaidemme kanssa sekä eteenpäin katsovalla ongelmanratkaisukyvyllä olemme onnistuneet ennätysmäärienkin toimituksissa hienosti. Tästä kuuluu suuri kiitos kaikille mahtaville työntekijöillemme, jotka ovat tehneet tämän mahdolliseksi, Gardshol sanoo.

Miten voimme auttaa logistiikassa?

Kysy lisätietoja tai pyydä tarjous